Asiakaspalvelu

Onko sinulla kysyttävää tilauksesta, tekniikasta tai laskutuksesta? - Asiakaspalvelumme auttaa sinua numerossa 0207 699 000.

Asiakaspalvelu tiedottaa

Ongelma ratkaistu: Canal Digitalin asiakaspalvelussa teknisiä ongelmia
Julkaistu helmikuuta 03, 2016
helmikuuta 03, 2016

Ongelma ratkaistu: Canal Digitalin asiakaspalvelussa teknisiä ongelmia

Canal Digitalin asiakaspalvelussa on tällä hetkellä teknisiä ongelmia, joiden vuoksi puheluita ei voida vastaanottaa.

Päivitetty 3.2. klo 13.10: Ongelma ratkaistu ja asiakaspalveluun saa taas normaaliin tapaan yhteyden puhelimitse.

Tilannetta selvitetään paraikaa ja toivomme, että ilmenneeseen ongelmaan löydetään nopeasti ratkaisu. Tiedotamme nettisivuillamme tilanteen etenemisestä.

Pahoittelemme tilanteesta koituvaa harmia.

Discovery-kanavayhtiön kanavilla väliaikainen lähetyskatkos
Julkaistu helmikuuta 01, 2016
helmikuuta 01, 2016

Discovery-kanavayhtiön kanavilla väliaikainen lähetyskatkos

Tietoa Discoveryn ja Canal Digitalin sopimusneuvotteluista

Päivitetty 9.2.2016, klo 16.03:
Kysymykset ja vastaukset, kysymys 14.

Päivitetty 4.2.2016, klo 11.36:
Kysymykset ja vastaukset, kysymys 13.

Päivitetty 3.2.2016, klo 15:48:
Artikkelin kohta "Helpottaaksemme TV-kanavien selailua..."

Päivitetty 3.2.2016, klo 10.31:

Kysymykset ja vastaukset, kysymys 12.

Päivitety 2.2.2016, klo 18.05:
Kysymykset ja vastaukset, kysymys 11.
sekä artikkelitekstin kohta "Tulemme tarjoamaan lähetyskatkoksen keston ajaksi..."

Olemme pahoillamme, mutta Discovery-kanavayhtiön kanavien esitykseen Canal Digitalin jakelussa on tullut väliaikainen katkos. Kanavien esitys on tauolla, koska kanavayhtiön ja Canal Digitalin välillä käytävät sopimusneuvottelut ovat kesken ja vanha lähetyssopimus on umpeutunut.

Olemme neuvotelleet kanavayhtiön kanssa tiiviisti viimeisten kuukausien aikana saavuttaaksemme uuden lähetyssopimuksen. Haluamme tarjota asiakkaillemme parasta sisältöä jatkossakin, jonka vuoksi olemme olleet valmiita joustamaan neuvotteluissa mahdollisimman pitkälle.

Valitettavasti Discovery on esittänyt meille ratkaisuksi kohtuuttomia hinnankorotuksia, jotka eivät mielestämme vastaa kanavien katseluosuuksien kasvuodotuksia. Jos kulumme nousisivat merkittävästi, näkyisi se vääjäämättä myös kuluttajien hinnoissa.

Ymmärrämme kuitenkin, että Discoveryn kanavat tarjoavat asiakkaillemme haluttuja ja katsottuja sisältöjä, ja siksi haluammekin jatkaa neuvotteluja taataksemme asiakkaillemme parhaimman mahdollisen katselukokemuksen myös tulevaisuudessa. Teemme kaikkemme, jotta saavuttaisimme nopeasti uuden sopimuksen, jolla välttäisimme kuluttajahintoja koskevat korkeat hinnankorotukset.

Tarjoamme lähetyskatkoksen keston ajaksi asiakkaillemme muita tarjonnassamme olevia sisältöjä katsottavaksi veloituksetta. Lähetimme (2.2.2016 aikana) tekstiviestin kaikille Discovery-kanavayhtiön katkoksen piirissä oleville asiakkaillemme veloituksettomasta ohjelmasisällöstä yksityiskohtaisesti. Tarjottavat sisällöt ovat olleet asiakkaiden katsottavissa tiistai-illasta (2.2.2016) lähtien.

Discovery-kanavaperheeseen lukeutuvat seuraavat kanavat: Discovery Channel, Investigation Discovery, Discovery Science, Discovery World, Discovery HD Showcase, TLC, Animal Planet, Eurosport 1, Eurosport 2.

Helpottaaksemme TV-kanavien selailua, siirsimme 3.2. klo 17.00 Discovery-kanavayhtiön väliaikaisesti tauolla olevat kanavat kanavalistalla kauemmaksi (alkaen kanavapaikalta 160). Emme poistaneet kanavia, ne siirrettiin vain toistaiseksi eri kanavapaikalle.

Toivomme, että saamme kanavat jakeluumme uuden sopimuksen myötä mahdollisimman pian. Ilmoitamme asian kulusta tällä internet-sivustolla. Pahoittelemme asian tiimoilta koituvaa harmia.

Päivitämme tätä sivua asiaan liittyen jatkuvasti ja löydät tuoreimman tiedon tilanteen kulusta täältä.

Kysymykset ja vastaukset:

1. Miksi Discovery-kanavayhtiön kanavat on otettu pois esityksestä?

Vanha sopimuksemme Discovery-kanavayhtiön kanssa on umpeutunut ja neuvottelemme paraikaa uutta sopimusta. Kunnes uusi sopimus on astunut voimaan, emme voi lähettää kauttamme kanavayhtiön kanavia. Toivomme, että uusi sopimus saavutetaan mahdollisimman pian.

2. Voivatko Discovery-kanavayhtiön kanavat poistua lopullisesti tarjonnastanne?

Teemme parhaamme, jotta pääsemme sopimusneuvotteluissa yhteisymmärrykseen ja saamme jatkaa kanavien jakelua mahdollisimman pian.

3. Mitä kanavia Discovery-kanavayhtiön kanaviin lukeutuu?

Discovery Channel, Investigation Discovery, Discovery Science, Discovery World, Discovery HD Showcase, TLC, Animal Planet (HD), Eurosport 1 (HD), Eurosport 2 (HD).

4. Mitä kanavayhtiön vaatimuksia ette ole valmiita hyväksymään?

Kanavayhtiön esittämät kohtuuttomat hinnankorotukset ovat suurin syy siihen, miksi emme ole vielä päässeet sopimukseen. Discovery-kanavayhtiö vaatii mittavia hinnankorotuksia, joiden maksajiksi meidän asiakkaamme joutuvat, jos hyväksymme kanavayhtiön esittämät vaatimukset. Haluamme neuvotteluissa puolustaa asiakkaidemme etua.

5. Milloin kanavat palaavat?

Tilanne on valitettava sekä asiakkaillemme että meille. Sopimusneuvottelut ovat yhä kesken. Pyrimme kuitenkin nopeaan ratkaisuun, jotta kanavat saataisiin takaisin esitykseen mahdollisimman pian. Teemme kaikkemme taataksemme asiakkaillemme myös jatkossa sisällöt, joita he arvostavat eniten.

6. Kuinka asiakkaat pääsevät käsiksi Discoveryn kanavasisältöihin?

Valitettavasti emme voi tarjota Discoveryn kanavia tällä hetkellä. Teemme parhaamme, jotta pääsisimme sopimukseen kanavayhtiön kanssa ja saamme kanavat uudelleen esitykseen mahdollisimman pian. Halutessaan asiakkaamme voivat ottaa yhteyttä Discovery-kanavayhtiöön.

7. Olettaen, että onnistutte neuvotteluissa, voitteko luvata asiakkaillenne, ettei hinnankorotuksia tule?

Tässä vaiheessa on hankalaa puhua tulevaisuuden hinnankorotuksista ja emme halua lähteä spekuloimaan asiaa vielä, kun neuvottelut ovat yhä käynnissä. Taistelemme nyt asiakkaidemme puolesta estääksemme merkittävät hinnankorotukset.

8. Miksi ette pidennä nykyistä sopimustanne jatkumaan neuvottelujen yli?

Pyysimme, että nykyisen sopimuksemme voimassaoloa olisi pidennetty, jotta meillä olisi enemmän aikaa neuvotteluille, mutta Discovery torjui ehdotuksemme.

9. Miksi asiakkaille ei kerrottu asiasta ennen tätä?

Tiedämme, että asiasta kerrotaan asiakkaille huonolla varoitusajalla, mutta sopimuksemme on estänyt meitä puhumasta asiasta tätä ennen.

10. En ole Canal Digitalin asiakas, mutta kanaviani on lähetyskatkoksessa. Mihin olen yhteydessä?

Muiden yhtiöiden asiakkaiden tulee olla yhteydessä oman palveluntarjoajansa asiakaspalveluun. Canal Digitalin asiakaspalvelussa palvelemme Canal Digitalin omia asiakkaita.

11. Miten korvaatte katkoksen asiakkaillenne?

Tarjoamme lähetyskatkoksen keston ajaksi asiakkaillemme muita tarjonnassamme olevia sisältöjä katsottavaksi veloituksetta. Lähetämme (2.2.2016) tekstiviestein kaikille Discovery-kanavayhtiön katkoksen piirissä oleville asiakkaillemme veloituksettomasta ohjelmasisällöstä yksityiskohtaisesti. Tarjottavat sisällöt ovat olleet asiakkaiden katsottavissa tiistai-illan (2.2.2016) aikana.

12. En ole saanut Canal Digitalilta aiheeseen liittyvää tekstiviestiä, miten toimin?

Olemme lähettäneet viestin kaikille niille Perhe HD ja Perhe HD MIX -asiakkaille, joiden mobiilipuhelinnumero löytyy asiakastiedoistamme. Mikäli et ole saanut meiltä viestiä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelinnumerosi päivittämiseksi, p.0207 699 000. Kaikki asiakkaat, joita lähetyskatkos koskee, saavat katkon ajaksi katsottavakseen tarjonnassamme olevia muita sisältöjä veloituksetta riippumatta siitä, onko tekstiviesti vielä tavoittanut heitä.

13. Miksi ette alkuun vastanneet asiakkaidenne kysymyksiin Facebookissa?

Katkoksen alettua emme resurssipulan vuoksi pystyneet vastaamaan  Facebook-viesteihin. Keskiviikosta 10.2. alkaen vastaamme Facebook-viesteihin lisäresurssien myötä. Omaan sopimukseen liittyvissä asioissa pyydämme jatkossakin asiakkaitamme olemaan yhteydessä  asiakaspalveluumme puhelimitse.

14. Miten neuvottelut etenevät?

Neuvottelut ovat kesken ja luonnollisesti emme voi kommentoida niiden yksityiskohtia. Discoveryn omistaa amerikkalainen mediajätti, jonka neuvottelutaktiikkaan näyttää valitettavasti usein kuuluvan mm. lähetyskatkokset. Yritys on vastikään käyttänyt samankaltaisia neuvottelutaktiikoita myös neljän muun pohjoismaisen tv-operaattorin kanssa. Tilanteen ratkettua pystymme paremmin vastaamaan asiakkaitamme askarruttaviin kysymyksiin.

Jos haluat keskustella asiasta lisää, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse, 0207 699 000.

Kuukauden kanava helmikuussa on Disney Channel
Julkaistu tammikuuta 31, 2016
tammikuuta 31, 2016

Kuukauden kanava helmikuussa on Disney Channel

Kuukauden kanava on kaikille Canal Digitalin satelliittiasiakkaille kuuluva kuukausittain vaihtuva veloitukseton kanava. Helmikuun Kuukauden kanavana (aikavälillä 1.2. - 29.2.2016) on Disney Channel. Kuukauden kanavan kanavapaikka on 10.

Disney Channel on suosittu lasten ja nuorten oma tv-kanava. Disney Channel näyttää musikaalielokuvia ja komedioita (High School Musical, Hannah Montana ja Camp Rock), sarjoja (Viiden tähden merielämää, Waverly Placen velhot) sekä klassikkopiirrettyjä (kuten Pieni merenneito, Tuhkimo). Disney Channel on turvallinen, sillä kanavalla ei näytetä mainoksia eikä väkivaltaa. Disney Channel lähettää ohjelmaa päivittäin klo 6 ja 22 välillä. Useimmat sarjat ja elokuvat ovat dubattu tai tekstitetty suomeksi.

Sarjauutuus Disney Channelillä helmikuussa:
Miraculous: Ladybug ja Cat Noir seikkailut

Marinette ja Adrien ovat kaksi erikoista yläastelaista. Heidät on valittu pelastamaan Pariisi! Heidän tehtävänsä on kaapata ilkeät otukset, Akumat, jotka muuttavat kaikki superpahiksiksi. Kun Pariisi on pelastettu suurtuholta, muuttuvat tytöt supersankareiksi: Marinettesta tulee Ladybug and Adrienista tulee Cat Noir. 23.2. alkaen tiistaisin ja torstaisin klo 17.25 Disney Channelillä.

Helmikuussa kokoillan elokuvia Disney Channelillä:

Prinsessa Ruusunen pe 5.2. klo 19.10 ja la 6.2. klo 11.15.
Descendants la 6.2. klo 16.55
Hercules la 6.2.2016    klo 20.00
Pocahontas 2 su 7.2. klo 9.05
Pieni merenneito pe 12.2. klo 19.10
Autot la 13.2. klo 10.00 ja klo 20.00
Karhuveljeni Koda 2, su 14.2. 9.05
Tuhkimo, pe19.2. klo 19.10 ja la 20.2. klo 11.15.
Notre Damen kellonsoittaja, su 28.2. klo 20.00
Bolt, la 20.2. klo 20.00 ja su 21.2. klo 9.05
Hercules, su 21.2. klo 20.00
Kaksin karkuteillä, pe 26.2. klo 19.10 ja la 27.2.2016 klo 11.15
Pocahontas 2, la 27.2. klo 20.00
Keisarin uudet kuviot, su 28.2. klo 9.05

Lunta lautasella?
Julkaistu tammikuuta 14, 2016
tammikuuta 14, 2016

Lunta lautasella?

Rankka lumentulo voi tuottaa päänvaivaa satelliittiasiakkaalle.

Jos television kuva yhtäkkiä katoaa, ruudussa lukee ”ei signaalia” tai kuva on rakeinen, kannattaa tarkastaa onko satelliittilautasesi tai sen osien päälle kasaantunut lunta tai jäätä. Jos näin on käynyt ja sinun on helppo päästä satelliittilautasesi lähelle, voi lautasen ja mikroaaltopään varovasti puhdistaa.

- Pyyhi lautasantennille tai mikroaaltopäähän kerääntynyt lumi pois pehmeällä harjalla. Huomioithan kuitenkin, että teet puhdistustyön varoen – jos liikutat lautasen tai mikroaaltopään suuntaa, voi signaali katketa tämän vuoksi.

- On myös huomioitava, jos signaalin kohdistussuunnassa kasvaa puita, jotka eivät aiemmin ole tuottaneet häiriöitä signaalin laatuun, voivat sankan lumen peittämät puut kuitenkin nyt tukkia signaalin kulkureitin ja aiheuttaa näin katkoksia televisiolähetykseen.

Jos sinulla on asian tiimoilta kysyttävää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, p. 0207 699 000.

Ota yhteyttä - klikkaa tästä!

Asiakaspalvelu:

0207 699 000

Keskimääräinen vastausaika asiakaspalvelussamme on n. 30 sekuntia.

Aukioloajat
Arkisin klo 8-20, lauantaisin 10-16

Puhelujen hinnat:
Kiinteästä verkosta: 0,0835 €/puh + 0,1669 €/min.
Matkapuhelimesta:  0,0835 €/puh + 0,1669 €/min.

Lähetä sähköpostiviesti

Nopeiten saat vastauksen soittamalla meille.